פרילאנסרים בתחום ה- SEO

אם אתם שקלים לעבוד בעולם השיווק הדיגיטלי, סביר להניח ששמעתם על תחום ה SEO, הלוא הוא קידום אתרים אורגני. בתחום זה, נהוג לשכור את שירותיהם של פרילאנסרים שונים, הן עבור פרויקטים לטווח ארוך והן עבור פרויקטים לטווח קצר. לרוב, הפרילאנסרים עובדים מהבית, ומספקים את התוצר בהתאם לדד-ליין שנקבע מראש. אילו משרות ניתן למצוא בתחום? הנה כמה מהן:

כותבי תוכן

תוכן הוא חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, בין אם מדובר בתכנים איכותיים שנכתבים לבלוג של האתר המקודם, ובין אם מדובר בתמהיל קישורים חיצוניים (תכנים שמחזקים את המותג ועולים באתרים שונים). במחלקת התוכן של חברת קידום האתרים "ריגו מרקטינג", מספרים כי לתוכן יש משמעות ניכרת בתחום, וכי מדובר בנישה שיש לתת לה את מלוא תשומת הלב, ולו כי איכות התכנים משפיעה על הקידום.

אם אתם יודעים לכתוב באופן המיטבי, מכירים את כללי התחביר ובקיאים בחיפוש מידע ברשת באופן עצמאי – ייתכן ומשרת כותבי התוכן תהיה אידיאלית בעבורכם. לרוב נהוג לשלם פר מילה, או פר פרויקט.

פרילנסרים SEO

מזיני תוכן

לאחר שהמאמרים כתובים ועברו אופטימיזציה, יש להעלות אותם לאתרים הרלוונטיים, ולשם כך יש צורך במזיני תוכן. לרוב, אין צורך בידע קודם, משום שניתן ללמוד את העבודה בקלות וניתן לעבוד מכל מקום בעולם, אך אם יש לכם רקע בוורדפרס ואתם מכירים את המערכת – דעו שזה מהווה יתרון.

מנהלי פרויקטים

לעיתים מנהלי הפרויקטים השכירים, זקוקים לסיוע, ולו כי העבודה מרובה. לשם כך, נהוג לשכור את שירותיו של פרילאנסר שבקיא בתחום ה SEO, על מנת לסייע לקדם תהליכים ולסגור משימות. לרוב, התשלום יהיה פר פרויקט או לפי שעה. המשימות בדרך כלל יהיו משימות כמו ביצוע מחקרי מילים, ביצוע אופטימיזציה ומשימות טכניות מסוג זה.

איך מוצאים עבודה בתחום?

תחילה, יש להבין מהי המשרה שאתם מחפשים, ולו כדי לוודא שיש לכם את ההשכלה המתאימה. לאחר מכן, ניתן לפנות לסוכנויות לקידום אתרים ולהציע את שירותיכם, כשרצוי להוסיף תיק עבודות או דוגמאות כתיבה, על מנת שיוכלו להתרשם מכם.

חשוב לומר שיש לפתוח עוסק פטור/מורשה באופן חוקי, ולספק לסוכנות קבלות בהתאם לעבודה. כאמור, העבודה לרוב מתבצעת מהבית, כך שהיא אידיאלית עבור הורים, סטודנטים או אנשים שאוהבים לעבוד בקצב שלהם.

בהצלחה!