כשהעולם מתקדם ומתפתח באופן תדיר, זה בהחלט לא מפתיע שנפתחות שלל משרות שלא מצריכות מהעובדים להגיע למשרד. עבודה מהבית הפכה לתופעה מוכרת ומבוקשת בשנים האחרונות, כך שלא מעט אנשים חושקים בעבודה שכזו, ולו בשל האפשרות לעבוד בפיג'מה ולחסוך לעצמם את שלבי ההתארגנות של הבוקר.

כיום יש לא מעט אנשים שעובדים מהבית, בין אם מדובר בשכירים ובין אם מדובר בעובדים עצמאיים שהקימו עסק. כך או כך, על מנת לעבוד מהבית בצורה נכונה ויעילה, אתם חייבים להצטייד כראוי. אז מהו הציוד המשרדי החיוני והנחוץ בעבורכם? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

ציוד המשרדי

לעבוד ביעילות

עבודה מהבית עשויה להיות מאתגרת לעיתים, בייחוד בשל העובדה שאתם עובדים באזור ביתי ולא באזור עם אווירת עבודה. לכן הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא ליצור לעצמכם את סביבת העבודה האידיאלית, החל מרכישת שולחן עבודה, כיסא אורתופדי ועד לעיצוב פינת עבודה ייעודית.

את פינת העבודה שלכם חשוב לאבזר מבעוד מועד, כשכדאי לרכוש מחשב נייד איכותי וציוד משרדי שיסייע לכם לעבוד באופן נכון. בחנויות כמו קרביץ חיפה, תוכלו למצוא שלל גדול של ציוד משרדי חיוני, החל ממחשבים וציוד היקפי למחשבים ועד לכלי כתיבה ודפי ממו.

אבל מהו הציוד המשרדי הנחוץ?

לפני שתרכשו את הציוד לפינת העבודה, חשוב שתבינו מהם תהליכי העבודה האידיאליים ביותר בעבורכם, כך תוכלו להבין לאיזה ציוד אתם זקוקים יותר ולאיזה פחות. לדוגמא, יש אנשים שאוהבים לסדר את המשימות היומיות שלהם במחברת, לכן מחברות ודפים יהיו חיוניים בעבורם. מי שמעדיף להיעזר בדפי ממו דביקים לתזכורות, יצטרך כמובן לרכוש כמות שתספיק לו. על מנת לעשות לכם מעט סדר, קיבצנו את הציוד החיוני ביותר:

  • כלי כתיבה: עטים, מרקרים וכו'.
  • אטבים משרדיים.
  • דפי ממו.
  • מחברות A5 או בלוקים לכתיבה.
  • פולדר.
  • שמרדפים.
  • מדפסת.
  • מחשב נייד.
  • דפים למדפסת.
  • טונר.
  • שולחן עבודה.
  • כיסא אורתופדי.
  • לוח שעם לכתיבת תזכורות ונעצים ייעודיים.
  • יומן או לוח שנה.

במידת הצורך, רכשו ריהוט מתאים לסביבת העבודה, לרבות שידות לאחסון מסמכים. כמו כן, מוטב לרכוש את הציוד בכמות גדולה על מנת לבצע רכישה אחת מסודרת ולהימנע מהוצאות נוספות במהלך השנה.

טיפים לעבודה מהבית

זה לא משנה אם החלטתם לעבוד מהבית כשכירים או שמא הקמתם עסק שמתנהל כולו מהבית, יש לא מעט טיפים שרלוונטיים בעבור כל מי שעובד מביתו.

תחילה, צרו לעצמכם הפרדה ברורה בין החיים האישיים לבין העבודה. כפי שצוין מעלה, כדאי ליצור סביבת עבודה מתאימה, להקצות בבית פינה (או חדר אם ניתן) לטובת העבודה. כך למעשה תיצרו חיץ בין חלל העבודה לבין החלל הביתי. נוסף לכך, רצוי להגדיר שעות עבודה ברורות, ולהשתדל לעמוד בהן. אם לא תעשו זאת ולא תגדירו לעצמכם את שעות העבודה, מבלי שתשימו לב העבודה תשתלט על חייכם ותמצאו את עצמכם עובדים לכל אורך היום ובשעות שאינן אידיאליות.

טיפ אחרון ולא פחות חשוב הוא לסדר את לוח הזמנים באופן שיאפשר לכם לבצע פעילויות שונות במהלך היום, ובייחוד פעילויות מחוץ לבית, כמו אימון בחדר הכושר, טיול עם הילדים, בילוי במסעדה עם חברים וכו'.

 

בשנים האחרונות נדמה שעבודה מהבית הפכה לאלמנט בולט בקרב לא מעט אנשים, כשכיום ניתן למצוא משרות רבות שלא מחייבות את העובד להגיע למשרד באופן פיזי. כדי לעבוד באופן יעיל, חשוב לשמור על הפרדה בין החיים האישיים לבין העבודה וליצור סביבת עבודה נעימה ואפקטיבית, בין היתר באמצעות רכישת ציוד משרדי חיוני.