אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, ולכן היערכות לפגישה עסקית עם לקוח חדש חייבת להתבצע באופן המשקף באופן מדויק את היכולת והאישיות שלכם. רגע לפני הפגישה שלכם, להלן טיפים מצוינים בהם תוכלו להיעזר לצורך סגירת עסקאות – ופיתוח העסק.

פגישה עם לקוחות פוטנציאליים: כך תוכלו להתכונן בצורה הטובה ביותר

אין ספק כי המעמד של פגישה ראשונה עם לקוח פוטנציאלי עלול להיות מלחיץ למדי, וזאת בשל הרצון להוכיח את היכולת האישית ובהתאם לכך לסגור עסקה לטווח הרחוק. לצערנו, לא מעט עצמאיים ופרילנסרים לא מצליחים לסגל הרגלים של אנשי עסקים מצליחים, ובהתאם לכך מוצאים את עצמם עם קהל לקוחות מצומצם. בדיוק בכדי שתוכלו לסגל את אותן התכונות, להלן מספר טיפים מצוינים בהם תוכלו להיעזר, כך שתוכלו להשאיר רושם מצוין על הלקוח הפוטנציאלי שלכם:

הגעה בזמן

הגעה בזמן לפגישה היא חיונית. אם אתם לא ניידים או הפגישה נקבעה במקום מרוחק, ניתן לבצע השכרת רכב ליום דרך חברת השכרות רכבים, ובכך להגיע בקלות ובמהירות למקום הפגישה שלכם. מומלץ להגיע לפחות 10 דק' לפני הזמן, כך שתוכלו להיערך מראש באמצעות מעבר על נקודות חשובות כמו גם לצורך הכנה מראש של המצגת אותה תרצו להקרין במעמד הפגישה.

פרילאנסרים ועצמאיים - איך להיערך לפגישה עם לקוח פוטנציאלי

מחקר מעמיק אודות הלקוח

הלקוח שלכם מצפה לראות שאתם יודעים מה אתם עושים, ולכן מחקר מקיף הנוגע לתחום הפעילות שלו, העובדים כמו גם תחומי התמחות הוא חיוני. לפני הפגישה הקפידו לבצע מחקר מעמיק ברשת דרך האתר הרשמי של הלקוח או ברשתות החברתיות, וזאת בכדי לבחון האם הוא פעיל ברשתות. באמצעות מחקר מקדים תוכל להגיע מוכן יותר לפגישה, ואף להתחיל את השיחה בנימה קלילה דרך נקודות משותפות אותו מצאת במהלך התחקיר.

מיקוד במהלך הפגישה

חשוב לשמור על אווירה חיובית וממוקדת, באמצעות יצירה של קשר עין וכן מעבר על נקודות חיונית. הצג את עצמך בצורה ממוקדת, כולל ציון נקודות החוזק שלך. בכדי שתוכל להיות ממוקד, רשום לעצמך את הנקודות החשובות וביום לפני הפגישה מומלץ לעמוד אל מול המראה ולדמות את הפגישה, כך שתוכל לצבור ביטחון. בסיום הפגישה אל תשכח להעביר את כרטיס הביקור, ולהודות ללקוח על כך שפינה מזמנו.

לבוש הולם

בשל השהות הארוכה בבית, לא פעם אתה כפרילנסר מוצא את עצמך עובד עם בגדים נוחים במקרה הטוב ולא פעם גם עם פיג'מה. מאחר ומדובר בפגישה עסקית, חשוב להתלבש ולהיראות נהדר, כך שתוכל להשאיר רושם טוב על הלקוח שלך.

לסיכום, אין ספק כי מעמד של פגישה עלול להיות מלחיץ למדי. אולם, אין שני לרושם ראשוני ולכן הכנה מוקדמת הכוללת תחקיר, אדיבות במהלך הפגישה כמו גם שימת דגש על נקודות החוזק יוביל בסופו של דבר לסגירת העסקה.