להרוויח כסף מיוטיוב

כיום, קל לפתוח ערוץ אישי ביוטיוב, ליצור בו סרטונים ולהעלות אותם לצפייה. מיליוני אנשים ברחבי העולם עושים זאת ולרשותם עומדים גם מגוון כלי עזר חינמיים או זולים לעריכה, כמו גם מידע רב שזמין על ביצוע איכותי של כל אלה. אבל שאלה שרבים שואלים היא – איך מרוויחים מכך כסף? כיצד גם אני יכול להפוך, ל"יוטיובר מקצועי"?

להביא לקוחות

ראשית, בכדי להרוויח מיוטיוב זקוקים ל"מוצרים" טובים, שהם ערוץ יוטיוב משלך ובו סרטונים רבים ועדכניים, שמושכים קהל רב. הפקת סרטונים איכותית ומציאת הנושאים המתאימים, זו כבר אמנות בפני עצמה. עם זאת, לרוב לא די בכניסות רבות לסרטונים, אלא חשוב מאוד שקהל זה יתאים ככל הניתן לאופן שבו אתה מתכוון להרוויח. באמצעות קידום ערוץ היוטיוב באופן מקצועי, תוכל להשיג מטרות אלה ונוספות.

רווחים מפרסום ביוטיוב

אם מעוניינים להרוויח מהסרטונים, יש לאפשר לגוגל (שהיא למעשה בעלת יוטיוב) להציג בהם פרסומות (דרך ניהול הגדרות הסרטונים. תכונה שמכונה monetization). בעל הערוץ יקבל חלק מהרווחים, שמגיעים מעצם הצגת הפרסומת על הסרטון או בעקבות הקלקת גולשים על הפרסומת.

להרוויח כסף מיוטיוב

Affiliate Links

במסגרת Affiliate Marketing (תוכניות שיווק שותפים), מרוויחים מעמלות מכירה וזהו ערוץ הכנסות פופולארי, אם כי לפחות בהתחלה לא מאוד רווחי. דוגמא אופיינית, היא ששמים קישור למוצר בטקסט של תיאור הווידיאו ומקבלים תשלום, בכל פעם שמישהו מקליק על הקישור ורוכש את המוצר.

Sponsorships

יוטיוברים מסוימים מוכרים "חסויות" לתכניותיהם ולמעשה, זהו פשוט סוג מיוחד של פרסומת. אופייני שבתחילת הסרטון, היוטיובר יזכיר את נותן החסות או את מוצריו ולעתים גם יראה את המוצר. גובה הרווח מחסויות, תלוי באטרקטיביות היוטיובר לנותן החסות וכמובן, בתקציב שמוכן להקדיש לכך נותן החסות.

לפופולאריים ביותר

מי שמעלה את הסרטונים הפופולאריים ביותר, עשוי למצוא ערוצי הכנסה משתלמים נוספים. למשל – על כל אלף צפיות בסרטון בערך, מקבלים בסביבות דולר אחד. לא הרבה, אבל בהיקף צפיות גדול זה מתחיל להשתלם. ישנם גם תנאים מיוחדים שיוטיוב מציעה ליוטיוברים הפופולאריים ביותר, במסגרת מועדון חברים וביכולת למכור מוצרים ממותגים משלו ב-"merchandise shelf".

דרכים עקיפות

ישנן דרכים להרוויח מסרטונים ביוטיוב, שאינן קשורות ישירות לפעילות באתר עצמו. למשל, מומחה שמעלה סרטוני הסבר, מחזק את תדמיתו ומושך אליו לקוחות פוטנציאליים וייתכן שזה כשלעצמו, יהווה עבורו מקור רווחי ביותר להבאת לקוחות חדשים. מוצר חדש בשוק, שהשקתו מגובה בסרטוני הסבר והדרכה איכותיים, עשוי לזכות ביותר מכירות, לקוחות מרוצים יותר ופחות פניות לשירות לקוחות (מאחר שהסרטונים מספקים הסברים טובים).

לסיכום

למעשה, ישנן עוד דרכים רבות להפקת רווחים מיוטיוב, דוגמת המנוי המיוחד YouTube Premium. כך שבסך הכל הדבר אפשרי, אך כמו בכל פלטפורמת אינטרנט, זהו עולם בפני עצמו שיש לחקור וללמוד בכדי למנף כלכלית.

קראו עוד בכתבה שלנו על: איך אפשר לעשות כסף מהבית?