גם אם אתם עובדים מהבית ולא מתכננים לצאת כל יום לשום משרד, יצירת חלל עבודה ביתי מתאים היא חשובה כדי לעבוד בצורה אפקטיבית. לעבודה מהבית יש את הסכנות שלה – זליגה לביצוע מטלות אחרות, פשיטה על המקרר או סתם בטלה הן בהחלט אופציות לא מופרכות. לכן, צריך ליצור אווירה מתאימה שתיצור מוטיבציה לעבודה. מתכננים לשפץ או לעצב את הבית כדי ליצור משרד ביתי? הנה כמה טיפים מועילים:

לשפר את המשרד הביתי

שיפוץ המשרד הביתי

התהליך צריך להתחיל מהבנה והגדרה של הצרכים הספציפיים שלכם, המתעוררים במהלך העבודה. עיצוב המשרד הביתי יהיה שונה במקרה שמדובר במשרד המקבל אליו לקוחות או מטופלים וצריך להיראות בהתאם, ושונה במקרה שמדובר בעבודה שאינה דורשת מגע עם בני אנוש ומאפשרת לכם לעבוד בפיג'מה ולהשאיר כוסות קפה חצי מלאות על השולחן. בנוסף, חשוב להגדיר האם מדובר בפינת עבודה שתשמש גם את בני המשפחה האחרים, כמו למשל את הילדים להכנת שיעורי בית או את בן/בת הזוג. גם שעות העבודה וזמן הישיבה הנדרש חשוב כדי להתאים את התנאים.

יצירת הפרדה בין חללים – חשוב ליצור הפרדה בין חלל העבודה לבין החללים האחרים בבית. באמצעות שיפוץ ניתן לסגור מרפסת, או להרים מחיצת גבס כך שתיצור פינת עבודה שקטה היוצרת הפרדה מוגדרת בין חלל העבודה לבין החלל הביתי, כך שניתן יהיה להגדיר זמן שבו אתם נמצאים בעבודה, למרות שאתם בבית.

אקוסטיקה – בכל משרד שמכבד את עצמו שמים דגש נרחב על נושא האקוסטיקה בשני היבטים: בהיבט של ספיגת רעשים בחלל ובהיבט של מעבר רעש בין חדרים. משרד בו עובדים אנשים רבים לא יכול להרשות לעצמו הפרעות בשל שיחות מחדר סמוך או הדהוד בתוך החלל עצמו. גם במשרד ביתי כדאי לדאוג לפתרונות שימנעו מעבר רעש שיפריע לכם לעבוד. כדאי לדאוג לקירות עם בידוד משופר למניעת מעבר רעש משאר חלקי הבית (אם למשל אתם עובדים כשהילדים משחקים בקולי קולות בבית) ולמניעת הדהוד שעשוי להפריע אם אתם מקבלים לקוחות או חולקים משרד ביתי עם בן או בת הזוג.

ריצוף – אם אתם מבצעים שיפוץ כדי להשמיש את החלל כך שיהפוך להיות משרד ביתי, מומלץ להחליף את הריצוף וללכת על ריצוף בהיר או פרקט. הפרקט הוא חיפוי רצפה פופולארי למדי למשרדים ולאחרונה ניתן לראותו גם הרבה בשיפוצים של דירות ובתים פרטיים. אם אתם מקבלים לקוחות במשרד הביתי, הפרקט ייתן מראה חמים אך גם נקי ואלגנטי וייצור אווירה נעימה לבאים.

חשמל – במשרד הביתי שלכם תצטרכו מן הסתם חיבור למחשב ויתכן שגם מדפסת, טלפון ומכשירים נוספים. תכננו מראש אזור עם שקעים מרובים שיתאימו למכשירים השונים שאתם צפויים להשתמש בהם.

עיצוב המשרד הביתי

 

עיצוב מחודש הוא חלק מהשיפוץ אך יכול להתקיים גם בפני עצמו, והוא מתחיל מבחירת הריהוט המתאים. אם הבית שלכם מתפקד כמשרד שמגיעים אליו לקוחות, מומלץ לשכור את שירותיו של מעצב פנים לצורך העבודות. אם אתם רוצים להתחיל לבד, התחילו ברכישת הריהוט. כדאי לבחור בריהוט קליל ולא בריהוט כבד מעץ מלא. כדאי לבחור בשולחן בגובה נוח, עם מספיק מגירות, ורצוי עם מדף נשלף עליו תוכלו למקם את המקלדת. כדאי לבחור בכיסא ארגונומי ונוח שיתאים לישיבה שעות ארוכות ושלא יעודד אתכם רק לקום ולהתחמק מהעבודה. אם חלל המשרד הביתי שלכם הוא קטן אפשר לבחור בריהוט מודולארי שיתקפל ויאפשר לכם לעשות שימוש בחדר גם לצרכים נוספים. רצוי למקם את השולחן מול דלת הכניסה לחדר, בעיקר כאשר מדובר במשרד ביתי המקבל אליו לקוחות. אם אכן מגיעים לקוחות רצוי גם שהשולחן יהיה ממוקם במרכז החלל כך שניתן יהיה לשבת משני צידיו.

תאורה – אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב חלל העבודה הביתי הוא נושא התאורה. חשוב לדאוג שהחלל יהיה מואר, מה שתורם לריכוז ולרעננות. מומלץ לשלב גופי תאורה מעוצבים ולשלב הרבה תאורה טבעית. לכן, רצוי שאזור העבודה ימוקם בסמוך לחלון, כך שייכנס אור טבעי שיגביר את התפוקה והמוטיבציה שלכם. אם החלל הוא קטן, רצוי לשלב מראות כדי ליצור אשליית גודל ומרחב.

צבעוניות בהירה – מומלץ לא ללכת על עיצוב צעקני ומרובה בפרטים מכיוון שהדבר עשוי להסיח את תשומת לבכם מהעבודה. גוונים בהירים, לעומת זאת, יוצרים אווירה נעימה ונינוחה וקל לשלב אותם בסגנונות עיצוב שונים. הגוונים הבהירים גורמים גם לחלל להיראות גדול יותר, והדבר מומלץ בעיקר אם פינת העבודה שלכם היא קטנה. מומלץ לבחור בצבעוניות בגווני לבן, בז', אפור ופסטלים ולשלב פריטים המשדרים חמימות כמו עץ. כדי לתת תחושת חיוניות, אפשר לשלב גם כמה עציצים במשרד שישתלבו עם המראה הכללי.

ארגון פונקציונלי – כשאתם מתכננים את המשרד כדאי להגדיר מראש מקום אחסון לכל פריט: לניירת, לקלסרים, למכשירי הכתיבה, לאביזרי המדפסת וכו'. כאשר לכל פריט מוגדר מקום משל עצמו קל יותר לשמור על חלל מסודר וחלל כזה הוא נוח יותר לעבודה, כאשר הבלגן לא מסיח את דעתכם מהעבודה עצמה.

טאץ' אישי – המשרד הביתי שלכם הוא המקום שבו אתם הבוסים של עצמכם והעסק הוא למעשה אתם, לכן זהו המקום בו אתם יכולים לתת את הטאץ' האישי שלכם. אם יש לכם אוספים נחמדים, צעצועי משרד שאתם אוהבים או תמונות שמדברות אליכם – זה המקום לשלב אותם. אם המשרד הוא מקום שמגיעים אליו לקוחות, מראה החלל ישקף להם את רוח המשרד ואתכם.

 

כדאי לקרוא: עיצוב פנים לדירה – זה מה שחשוב שתדעו